Maria Victoria Pérez Villalobos
Tenured Professor
University of Concepcion
Concepción, Chile
Self-regulated learning; teaching and learning in the context of high vulnerability; learning and living in contexts of school integration; educational neglect, cognitive-behavioral mechanisms of learning
-
Psychology, UNIVERSIDAD DE OVIEDO. España, 1997
-
Psicologia Educacional, UNIVERSIDAD DE OVIEDO. España, 1997
-
Tenured Professor Full Time
UNIVERSIDAD DE CONCEPCION
CONCEPCIÓN, Chile
1987 - A la fecha
Master in Psychology, 4172992-2, Self-regulation in Learning Processes, "Information considered relevant and valuable by teachers for the knowledge of their students ", (2010330728) - MARCELA LISETT ORDENES VALENZUELA. March 28, 2013.
Master in Psychology, 4172992-10, Self-regulation in Learning Processes, "Conceptions and Practices of Educational Integration", (2009330597) - MARIAJOSÉ LUENGO LUENGO. January 24, 2012.
Master in Psychology, 4172992-5, Self-regulation in Learning Processes, "Teachers Experiences Promoting self-regulated learning in University Through Moodle", (2010330711) - BARBARA REGINA VALENZUELA ZAMBRANO. May, 30, 2012.
Leandro Moncada Durán. Self-regulation and learning strategies in high-school students. Master in Psychology. 2011
Páez Gálvez Beatriz. Learning self-Regulation in Higher Technical Education. Master in Psychology, March 2010.
Reyes, M C. y Villar, K. Attitudes towards mathematics in university students. U de Concepción. 2009
Gaete M.,C., Leyton A.,S., Quezada A., M., Rojas S., I y Terán F. J. Needs of Learning Support Strategies in University Students. Bachelor Degree in Psychology. Universidad de Concepción. 2009
Basso, D y Montecinos, J. Beliefs and expectations about the process and integration in mathematics teachers of Secondary Education. Universidad de Concepción. 2008
Arriagada, J. Arriagada, G. Lagunas, M. J Pardo, F. y De la Cuadra, P. Self-regulation and autonomy in the learning of university students. Bachelor Degree in Psychology. Universidad de Concepción. 2007
-
Recognition for "distinguished career".
COLEGIO DE PSICOLOGOS DE CHILE A.G.
Chile, 2009
Recognition of the College of Psychologists of Chile for labor and academic career.
Educational Exclusion from the classroom interaction perspective |
Modelo intracurricular de facilitación de competencias de autorregulación del aprendizaje en estudiantes universitarios |
Modelo explicativo de la permanencia y el abandono de los estudios universitarios, basado en procesos cognitivo motivacionales. |
MODELO EXPLICATIVO DE LA PERMANENCIA Y EL ABANDONO DE LOS ESTUDIOS UNIVERSITARIOS, BASADO EN PROCESOS COGNITIVO-MOTIVACIONALES. |
Proyecto Fortalecimiento de Investigadores en Psicología. Concentración e Incremento del Trabajo colaborativo en investigación en temas de relevancia social. |
IMPACTO DE UN PROGRAMA DE DOCENCIA PARA FACILITAR LA AUTORREGULACION DEL APRENDIZAJE MEDIANTE TIC |
CONCEPCIONES DE LOS ACTORES EDUCATIVOS SOBRE LA INTEGRACIÓN E INCLUSIÓN ESCOLAR, Y SUS IMPLICANCIAS PARA LAS PRÁCTICAS ESCOLARES Y PEDAGÓGICAS |
Proyecto Anillos ANILLOS-CONICYT B.C.yT. SOC15. “Dialéctica de los aprendizajes y ruptura del círculo de bajos aprendizaje en sectores de alta vulnerabilidad social”. |
VALORACION DE UN PROGRAMA DE DOCENCIA PARA FACILITAR EL APRENDIZAJE ACTIVO Y AUTORREGULADO |
VALORACION DE UN PROGRAMA DE MEJORAMIENTO DE LA CALIDAD DE LA GESTION DIRECTIVA DE CENTROS EDUCATIVOS QUE ATIENDEN POBLACION DE MAYOR VULNERABILIDAD SOCIAL |
MECANISMOS DE RIESGO Y PROTECTORES ASOCIADOS A LOS PROCESOS DE ABANDONO Y PERMANENCIA EN EL SISTEMA EDUCACIONAL, EN CONTEXTOS DE POBREZA |
PERSONALIDAD Y PSICOPATOLOGIA EN ADOLESCENTES=> PERFILES DIFERENCIALES EN TRES MUESTRAS CHILENAS Y ESTUDIO DE VALIDEZ TRASCULTURAL DE LOS INSTRUMENTOS UTILIZADOS |