
Ivan Eduardo Salinas Barrios
Profesor Asociado
Universidad de Chile
Santiago, Chile
Elementary Science Learning Secondary Science Teacher Education Teacher Education Science Teaching Climate Change Education Curriculum Integration
-
Teaching and Teacher Education, The University of Arizona. Estados Unidos, 2014
-
Químico, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2006
-
Química, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2006
-
Graduate Assistant Part Time
UNIVERSITY OF ARIZONA
Tucson, AZ, Estados Unidos
2008 - 2012
-
Graduate Associate Part Time
UNIVERSITY OF ARIZONA
Tucson, AZ, Estados Unidos
2012 - 2014
-
Post-Doctoral Researcher Part Time
Tucson, AZ, Estados Unidos
2014 - 2015
-
Investigador Asociado Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Santiago, Chile
2015 - 2016
-
Profesor Asistente Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Facultad de Filosofía y Humanidades
Santiago, Chile
2016 - 2021
-
Profesor Asociado Full Time
UNIVERSIDAD DE CHILE
Filosofía y Humanidades
Santiago, Chile
2021 - A la fecha
-
Assistant Professor Full Time
Universidad de Chile
Chile
2016 - A la fecha
-
Associate Researcher Full Time
Universidad de Chile
Chile
2016 - 2016
-
Post-doctoral Researcher Part Time
University of Arizona
Estados Unidos
2014 - 2015
-
Graduate Associate/Assistant Part Time
University of Arizona
Estados Unidos
2008 - 2014
Formación de profesores en educación básica, educación media en biología y química y en matemáticas y física. Formación de profesionales a nivel de postgrado: Magíster en Indagación e Innovación educacional; Doctorado en Educación.
-
Fulbright - CONICYT Beca Igualdad de Oportunidades
COMISION FULBRIGHT-CHILE
Chile, 2007
Scholarship provided funding for English as a Second Language courses and pursuing a Ph.D. Program in the United States.
-
Erasmus Scholar Circle
UNIVERSITY OF ARIZONA
Estados Unidos, 2010
Erasmus Circle Scholars recognized graduate students who are nominated by faculty as promising contributors to their field. It also provided a small amount of funding.
-
Reconocimiento a la excelencia y pertinencia en Investigación, Innovación y Creación Artística
UNIVERSIDAD DE CHILE
Chile, 2018
Premio otorgado por la Rectoría de la Universidad de Chile.
Indagación narrativa de aula: casos de innovación en educación científica |
Producción de conocimiento y políticas educativas: explorando redes y temáticas de investigación educacional en Chile. |
Educación en Cambio Climático en Chile: Análisis exploratorio de políticas, currículo, y prácticas escolares y de formación inicial docente |
An exploratory study about practitioner narrative representations of classroom practice for science teacher learning and school science curriculum development. |
Explanations of scientific concepts in physics teacher preparation programmes |
Un estudio sobre el aprendizaje escolar de las ciencias mediante la enseñanza basada en la corporalidad y percepción=> hacia principios y diseños. |
Reasoning Tools for Understanding Water Systems |
Beca Igualdad de Oportunidades Fulbright-CONICYT |
Targeted Partnership=> Culturally Relevant Ecology, Learning Progressions and Environmental Literacy |
ESTUDIO DEL COMPORTAMIENTO CINETICO Y TERMODINAMICO DEL OXIGENO MOLECULAR SINGULETE O2(1 G), EN SISTEMAS MICROHETEROGENEOS |

Valeria Cabello
Profesora Asociada
Aprendizaje y Desarrollo
Pontificia Universidad Católica de Chile
Macul, Chile

MARIA BEATRIZ FERNANDEZ
Associate Professor & Researcher
Instituto de Estudios Avanzados en Educación/Centro de Estudios Avanzados en Educación
Universidad de Chile
Santiago, Chile

Ivan Salinas
Profesor Asociado
Departamento de Estudios Pedagógicos
Universidad de Chile
Santiago, Chile

Daniel Johnson
Académico
Educación, Facultad de Ciencias Sociales
Universidad de Chile
Santiago, Chile