Man

David Esteban Palma Araneda

Research Fellow

University of Leeds

Leeds, Reino Unido

Líneas de Investigación


Aplicación de modelos de elección a múltiples campos: uso de tiempo, transporte, salud, economía ambiental. Desarrollo metodológico de nuevos modelos de elección múltiple discreta-contínua. Desarrollo de software para estimación econométrica.

Educación

  •  Ingeniería Civil Industrial con mención en Transporte y Logística, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2010
  •  Ingeniero Industrial, con mención en Ingeniería de Transporte y Logística, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2013
  •  Econometría: Modelos de elección discreta, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2013
  •  Econometría: Modelos de elección, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2016

Experiencia Académica

  •   Asistente de investigación Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Ingeniería

    Santiago, Chile

    2016 - 2016

  •   Research Fellow Full Time

    UNIVERSITY OF LEEDS

    Environment

    Leeds, Chile

    2017 - A la fecha

  •   Asistente de investigación Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Ingeniería

    Santiago, Chile

    2011 - 2011

Experiencia Profesional

  •   Jefe de unidad y analista Part Time

    FDC Consultores

    Santiago, Chile

    2012 - 2018

  •   Analista Part Time

    DICTUC S.A.

    Santiago, Chile

    2015 - 2016

  •   Analista Freelance Part Time

    Concha y Toro S.A.

    Santiago, Chile

    2015 - 2019


 

Article (6)

Modelling multiple occurrences of activities during a day: an extension of the MDCEV model
Capturing relationship strength: A choice model for leisure time, frequency of interaction and ranking in name generators
A Tour-Based Mode Choice Model for Commuters in Indonesia
Apollo: A flexible, powerful and customisable freeware package for choice model estimation and application
Modelling consumers' heterogeneous preferences: a case study with Chilean wine consumers
Modelling choice when price is a queue for quality: A case study with Chinese wine consumers

ConferencePaper (9)

Modelling food and beverages purchase process: Combining sensory science and advanced discrete choice in a wine case study
Providing personalised feedback to investigate the role of social influence on travel behaviour
When expensive is good: Modelling the effect of price on wine choice.
Do slow respondents maximize their utility? A behavioural mixing model exploring the relationship between response time and decision rules
Modelación de la demanda por transporte terrestre desde aeropuertos: el caso de Santiago de Chile
Modelling choice when price is a cue for quality: a case study on Chinese wine preferences
Controlling for price endogeneity: a case study on Chinese wine preferences
Tell me why you like to drink wine: drinking motivations as a basis for market segmentation
Measuring wine consumer preferences using hybrid discrete choice models

ConferencePoster (1)

Modelling wine consumer’s preferences: how different can consumers be?

Proyecto (3)

Modelling wine consumer preferences using hybrid discrete choice models: Inclusion of extrinsic and intrinsic attributes
Understanding Wine Preferences=> Integrating Sensometrics, Chemometrics and Discrete Choice Analysis
Road transport and second-best policies=> the interplay between road charges, gasoline taxes and public transport subsidies
17
David Palma

Research Fellow

Institute for Transport Studies

University of Leeds

Leeds, Reino Unido

1
Luis Rizzi

Profesor Asociado / Director Adjunto, Dirección de Postgrado, Escuela de Ingeniería

Departamento de Ingeniería de Transporte y Logística

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Cristian Guevara

Profesor Asociado

Ingiería Civil

Universidad de Chile

Santiago, Chile

1
Juan de Dios Ortúzar

Emeritus Professor

Transport Engineering and Logistics

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile