David Maximiliano Gomez Rojas
Profesor titular
Universidad de O'Higgins
Rancagua, Chile
Cognición matemática, educación matemática, neurociencia cognitiva, modelación matemática, análisis cuantitativo
-
Engineering Sciences, Mathematics, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2004
-
Engineering Sciences, Computer Science, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2006
-
Mathematics Engineer, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2006
-
Engineering Sciences, Mathematical Modeling, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2010
-
Neuroscience, Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati. Italia, 2012
-
Profesor asistente Full Time
Universidad de O'Higgins
Instituto de Ciencias de la Educación
Rancagua, Chile
2017 - 2019
-
Profesor asociado Full Time
Universidad de O'Higgins
Instituto de Ciencias de la Educación
Rancagua, Chile
2019 - 2023
-
Profesor titular Full Time
Universidad de O'Higgins
Instituto de Ciencias de la Educación
Rancagua, Chile
2023 - A la fecha
-
Director (School of Education) Part Time
Universidad de O'Higgins
Rancagua, Chile
2017 - 2020
-
Director (Institute of Education Sciences) Part Time
Universidad de O'Higgins
Rancagua, Chile
2020 - 2022
I have co-supervised 2 doctoral theses, 1 master thesis, and 6 undergraduate theses. I have also supervised 8 undergraduate theses.
Regarding dissemination, I have delivered several seminars and workshops for pre-service and in-service teachers on topics such as mathematics cognition and learning as well as gender stereotypes and math anxiety. Regarding transfer, I am part of the design team of a novel master program on teaching and learning of mathematics at Universidad de O'Higgins.
Obstacles in the Development of the Understanding of Fractions |
Mental and neural foundations of numerical magnitude |
On two mechanisms associated to learning: A mathematical point of view |
Núcleo Milenio para el Estudio del Desarrollo de las Habilidades Matemáticas Básicas (MEMAT) |
Understanding and modeling visual numerosity perception |
Identification and intervention of specific learning disabilities in Chilean and Uruguayan school age children |
Adquisición de un equipo de electrofisiología portátil con sistema Wireless para el estudio de metodologías didácticas innovadoras y su influencia en el aprendizaje a nivel neurocognitivo |
Instrumento informatizado para el tamizaje de Trastornos Específicos del Aprendizaje a través de la evaluación de capacidades cognitivas básicas en niños de Educación General Básica |
Chilean-Belgian network for the investigation of mathematics cognition and instruction |
COGNITIVE BIASES AND STRATEGIES UNDERLYING SCHOOL MATHEMATICS=> THE CASE OF FRACTION COMPARISON |
Coimbra Group scholarship for a short research stage at the Katholieke Universiteit Leuven |
CONTRIBUTION OF PERCEPTION AND LONG TERM MEMORY PROCESSES IN PERCEPTUAL LEARNING |
Basal Funding for Scientific and Technological Centers of Excellence - Centro de Investigación Avanzada en Educación (CIAE) |
Estadia corta de investigacion en la Facultad de Psicologia y Ciencias de la Educacion de la Katholieke Universiteit Leuven |
Integracion de un investigador emergente de alto nivel de especializacion para potenciar la investigacion de la educacion matematica dentro del plan estrategico del Centro de Investigacion Avanzada en Educacion (CIAE) de la Universidad de Chile |