Man

Rodrigo Fernando Cadiz Cadiz

Professor

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Chile, Chile

Líneas de Investigación


Sound synthesis; New interfaces for musical expression; Computer Music; Sonification; Digital Signal Processing; Electroacoustic Music

Educación

  •  Music Technology, NORTHWESTERN UNIVERSITY. Chile, 2006
  •  Ingeniero Civil Industrial, mención Ingeniería Eléctrica, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1998
  •  Music Composition, NORTHWESTERN UNIVERSITY. Estados Unidos, 2000
  •  Engineering Sciences, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 1996

Experiencia Académica

  •   Associate Professor Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Arts

    Santiago, Chile

    2011 - 2017

  •   Associate Professor Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Engineering

    Santiago, Chile

    2013 - 2017

  •   Assistant Professor Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Arts

    Santiago, Chile

    2006 - 2010

  •   Associate Professor Part Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Engineering

    Santiago, Chile

    2007 - 2012

  •   Professor Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Engineering

    Santiago, Chile

    2018 - A la fecha

  •   Professor Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Arts

    Santiago, Chile

    2018 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Associate Professor Full Time

    Pontificia Universidad Catolica de Chile

    Santiago, Chile

    2011 - A la fecha

  •   Assistant Professor Full Time

    Pontificia Universidad Catolica de Chile

    Santiago, Chile

    2006 - 2010

  •   Director of the Arts Ph.D Program Part Time

    Pontificia Universidad Católica de Chile

    Santiago, Chile

    2013 - 2017

Premios y Distinciones

  •   Excelencia en la Creación Artística

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Chile, 2019

    Prize for excellence in artistic creation


 

Article (18)

Creating music with Fuzzy Logic
Personal Meaning Organization (PMO): a Hermeneutic Approach to Design
José Miguel Candela. 2016. 4 piezas acusmáticas por los derechos humanos. Santiago: Pueblo Nuevo Netlabel. CD
Understanding the Quality of Subject Object Interaction: A Disciplinary Model for Design Validation
Wheels Within Wheels=> Brain-Computer Interfaces as Tools for Artistic Practice as Research
Editorial n°36
Designing a Musical Instrument: Enlivening Theory Through Practice-Based Research
Quantization Error in Magnetic Resonance Imaging
Sound Synthesis of a Gaussian Quantum Particle in an Infinite Square Well
Sound Synthesis with Auditory Distortion Products
Audiográficos: implementación y evaluación de un programa informático para el aprendizaje de la interpretación y representación matemática de coordenadas a través de la música y el sonido
Creación musical en la era post-digital
Volume visualization using a spatially aware mobile display device
Innovación en el diseño de instrumentos musicales electrónicos
Estrategias de composición audiovisual basadas en sinestesia, isomorfismo e inteligencia artificial
Composición audiovisual: el caso de Time Exposure
Propuestas Metodológicas para el Análisis de Música Electroacústica
A fuzzy logic mapper for audio-visual media

BookSection (3)

Nuevas interfaces para la expresión musical: el caso del Arcontinuo
Understanding interaction in musical multi-touch surfaces
Wheels Within Wheels: Brain-Computer Interfaces as Tools for Artistic Practice as Research

BookWhole (1)

Generating music from flocking dynamics

ConferencePaper (13)

Play your tablet: a taxonomy and survey of performative multi-touch display musical apps, focused on interaction
AudioGraph: Auditory Graphs for Google Sheets with Faust
Enobio2OSC: brain-computer interface for musical creation
Fuzzy Logic Control Toolkit 2.0: composing and synthesis by fuzzyfication
Fuzzy equalization of musical genres
Sonification of medical images based on statistical descriptors
Kara: A BCI approach to composition
Generating Music from Flocking_Dynamics
OSC-NETLOGO: A tool for exploring the sonification of complex systems using NetLogo
Head tracking for 3D audio using the nintendo wii remote
Spectral stochastic resonance sound synthesis
The Arcontinuo: A performed-centered electronic musical instrument
Fuzzy logic in the arts: applications in audiovisual composition and sound synthesis

Proyecto (26)

Composición de una obra para la Stanford Laptop Orchestra
Composición de una obra para la Stanford Laptop Orchestra y Arcontinuo
Auditory Graphs
Creación de una obra musical a través de una interfaz cerebro-máquina para compositores con trastornos severos de la movilidad
Gráficos auditivos para estudiantes con deficiencia visual: un estudio exploratorio
PHYSICAL MODELING ON FLUTE-LIKE INSTRUMENTS
SONIFICATION OF MEDICAL DATA
Sonification of medical data
Composicion de una obra para trombón y orquesta basada en composición algorítmica e interfaz BCI
Composición de una obra para trombón y orquesta basada en composición algorítmica e interfaz BCI
Composición y difusión de una obra para el órgano del Templo Mayor de la UC
Sistema de creación musical en tiempo real basada en ondas cerebrales
Composición de una obra colaborativa e interactiva para flauta, violoncello, sensores y computador
Sonificación de Imágenes Médicas
Estrategias de composición musical basadas en sistemas complejos
Investigación para el resideño de un nuevo instrumento musical electrónico, el Arcontinuo, basada en el estudio de las posibilidades de digitación, ergonomía, expresión y aprendizaje que el instrumento permite.
Elaboración de una metodología crítica para el análisis de música electroacústica
PICALAB=> Laboratorio virtual para el programa de innovación en ciencia y arte. Musimatemática Sonoras Interactivas
ANALYSIS AND SYNTHESIS OF SOUND BASED ON NONLINEAR SYSTEMS
ANALYSIS AND SYNTHESIS OF SOUND BASED ON NONLINEAR SYSTEMS
Innovación en el Diseño de Instrumentos Musicales Electrónicos
Síntesis y procesamiento de audio en Max/MSP, Pd y SuperCollider
Análisis musical de obras electroacústicas chilenas
Nuevos métodos de composición audiovisual basados en lógica difusa, redes neuronales y percepción
Centro de Investigación en Tecnologías de Audio en la Pontificia Universidad Católica de Chile
Introducción a la Música Computacional
36
Rodrigo Cadiz

Professor

Electrical Engineering

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Chile, Chile

7
Patricio de la Cuadra

Profesor Asociado

Artes

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile

3
Alvaro Sylleros

Associate Professor

Pontificia Universidad Catolica de Chile

Santiago, Chile

3
Pablo Irarrazaval

Professor

Electrical Engineering

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

2
Marcelo Andia

Associate Professor

Radiology

Pontificia Universidad Catolica de Chile

Santiago, Chile

2
Cristian Tejos

Professor

Department of Electrical Engineering

Pontificia Universidad Catolica de Chile

Santiago, Chile

1
Sergio Uribe

Associated professor

Radiology

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA

Santiago, Chile

1
DOMINGO MERY

Profesor Titular

Computación

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

Santiago, Chile

1
Cristian Huepe

Adjunct Professor

Engineering Sciences and Applied Mathematics

Northwestern University

Evanston, Estados Unidos