Untitled-design-11.jpg_thumb90

María Fernanda Rodríguez Palma

Académica Investigadora

Universidad Finis Terrae

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Investigación en innovación educativa, evaluación para el aprendizaje, formación inicial docente, tecnologías en educación y creencias pedagógicas en contextos escolares diversos.

Educación

  •  Profesora en Educación General Básica, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2014
  •  Doctorado en Ciencias de la Ingeniería, área Ciencia de la Computación, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2021

Experiencia Académica

  •   Académica Investigadora Full Time

    UNIVERSIDAD FINIS TERRAE

    Educación, Psicología y Familia

    Chile

    2022 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Coordinadora de tecnologías para el aprendizaje Full Time

    Dirección de Educación en Ingeniería - PUC

    Chile

    2020 - 2022

  •   Asesora pedagógica Full Time

    Red Educacional Los Conquistadores

    Chile

    2020 - 2020

  •   Diseñadora instruccional de MOOCs Part Time

    Dirección de Educación en Ingeniería - PUC

    Chile

    2016 - 2018

  •   Gestora de aprendizaje a distancia Part Time

    Fundación Chile

    Chile

    2016 - 2018


 

Article (9)

Exploring Students' Perceptions of Active Learning in Teaching Ethical Deliberation: A Case Study in Higher Education'
New Paths in Small Manufacturing: How is Digital Transformation Shaping Collaboration Between Designers and Craftspeople?
Using Automated Planning to Provide Feedback during Collaborative Problem-Solving
Teacher Adoption of a Hybrid Learning Model in Vulnerable Secondary Schools
Using metacognition to promote active learning in large business management classes
Using scaffolded feedforward and peer feedback to improve problem-based learning in large classes
Taking critical thinking, creativity and grit online
MOOCs as a Remedial Complement: Students' Adoption and Learning Outcomes
Students’ adoption and learning outcomes of using MOOCs as a complement for an on-campus calculus course

ConferencePaper (2)

A MOOC-based flipped class: Lessons learned from the orchestration perspective
Does Taking a MOOC as a Complement for Remedial Courses Have an Effect on My Learning Outcomes? A Pilot Study on Calculus

Proyecto (6)

Educación superior en ambientes híbridos de aprendizaje: tensiones y desafíos para el sistema universitario chileno en un entorno social hipermedia
DESARROLLO DEL PENSAMIENTO CRÍTICO EN LARGE CLASSES DE EDUCACIÓN SUPERIOR
Self-Regulated Learning (SRL) strategies in MOOCs
Critical Thinking, Culture and Computer Supported Learning
MOOC Maker
Ingeniería 2030
2
Isabel Hilliger

Assistant Profesor of Practice

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

3
JOSEFINA HERNANDEZ

Investigador Postdoctoral

Universidad de Chile

Santiago, Chile

13
María Rodríguez

Académica Investigadora

Educación

Universidad Finis Terrae

Santiago, Chile