Man

Gabriel Gutierrez Cofré

Profesor Asistente

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


Research interests include Educational markets, education policy, school composition and segregation, school choice and educational privatisation.

Educación

  •  Educación, University College London. Reino Unido, 2019
  •  Políticas Públicas, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2011
  •  Periodista, Universidad Diego Portales. Chile, 2003

Experiencia Académica

  •   Postdoctoral Research Fellow Part Time

    LONDON SCHOOL OF ECONOMICS AND POLITICAL SCIENCE (LSE)

    Londres, Reino Unido

    2019 - 2021

  •   Investigador Other

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Educación

    Santiago, Chile

    2019 - 2022

  •   Investigador Adjunto Part Time

    UNIVERSIDAD DIEGO PORTALES

    Educación

    Santiago, Chile

    2022 - 2023

  •   Profesor Asistente Full Time

    PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE

    Educación

    Santiago, Chile

    2023 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Investigador Full Time

    Pontificia Universidad Católica de Chile

    Chile

    2010 - 2014


 

Article (8)

Re-examining the functioning of educational markets: Does the private-subsidised sector contribute to school diversification?
Comparing degrees of 'publicness' and 'privateness' in school systems: the development and application of a public-private index
Is it socioeconomic or academic? Disentangling sources of peer effects on student achievement
Chile's enduring educational segregation: A trend unchanged by different cycles of reform
Attainment grouping in English secondary schools: A national survey of current practices
School Segregation Across the World: Has Any Progress Been Made in Reducing the Separation of the Rich from the Poor?
Are lotteries the best chance for the success of students and schools? A protocol for a systematic review and meta-analysis of school randomised admissions
Failed regulations and school composition: selective admission practices in Chilean primary schools

BookSection (2)

Privatisation, School Markets and Socioeconomic Segregation: An International Overview
Socioeconomic Segregation in Secondary Schools: Evidence from Across the UK.

Proyecto (9)

REEXAMINANDO LA OFERTA EDUCATIVA: ANÁLISIS DE LA CONFIGURACIÓN DE LOS MERCADOS ESCOLARES Y LAS RESPUESTAS COMPETITIVAS DE LAS ESCUELAS.
Análisis sobre valoraciones, comprensión y uso del SIMCE por parte de directores escolares de establecimientos subvencionados.
Evaluación de los primeros años de implementación del programa Liceos Bicentenarios
Políticas de Admisión, Evolución Composicional y Efectividad Escolar de Escuelas ante la Reciente Institucionalidad que Prohíbe Seleccionar Alumnos
Estudio diagnóstico sobre capacidades de establecimientos escolares para elaborar un diagnóstico institucional y planificar acciones de mejoramiento
Diseño de un Sistema de Información y su Metodología de Transferencia para la Planificación, Control y Evaluación de la Gestión Curricular en Establecimientos Educacionales.
Evaluación de Impacto programa de promoción del desarrollo infantil "Juguemos con Nuestros Hijos"
Evaluación de primeros resultados delprograma de Subvención Escolar Preferencial (SEP)
Evaluación de Impacto del programa Enseña Chile
11
Gabriel Gutierrez

Profesor Asistente

Teoría y Política

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Alejandra Rasse

Associate Professor

Social Sciences Faculty

Pontificia Universidad Católica de Chile

Santiago, Chile

1
Alejandro Carrasco

Associate Professor

Educational Theory and Policy

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CHILE

Santiago, Chile