Man

Stefanella Maria Costa Cordella

Profesora Asistente

Universidad Diego Portales

Santiago, Chile

Líneas de Investigación


attachment, mentalizing, developmental psychology, health psychology, clinical psychology.

Educación

  •  Psicología, UNIVERSITY COLLEGE LONDON. Reino Unido, 2019
  •  Neuropsicología, UNIVERSITA CATTOLICA DEL SACRO CUORE. Italia, 2013
  •  Psicología, UNIVERSIDAD DIEGO PORTALES. Chile, 2010
  •  Psicodiagnóstico infantil, PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE CHILE. Chile, 2010
  •  Psicoterapia con niños y adolescentes, UNIVERSIDAD DE CHILE. Chile, 2010

Experiencia Académica

  •   Docente Part Time

    UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

    Psicología

    Santiago, Chile

    2014 - 2015

  •   Docente Part Time

    UNIVERSIDAD DIEGO PORTALES

    Psicología

    Santiago, Chile

    2019 - A la fecha

  •   Docente Part Time

    UNIVERSIDAD DEL DESARROLLO

    Psicología

    Santiago de Chile, Chile

    2019 - 2020

  •   Académica Jornada Full Time

    UNIVERSIDAD DIEGO PORTALES

    Psicología

    Santiago, Chile

    2022 - A la fecha

Experiencia Profesional

  •   Psicológa Infanto Juvenil Part Time

    Ospedale Sant'Orsola (Universidad de Bologna)

    Bologna, Italia

    2012 - 2013

  •   Psicóloga Infanto Juvenil Full Time

    Scuola Italiana

    Santiago, Chile

    2011 - 2012

  •   Psicológa Infanto Juvenil Full Time

    Municipalidad de Quilicura

    Santiago, Chile

    2010 - 2011

  •   Psicológa Infanto Juvenil Part Time

    Centro Umbrales

    Santiago, Chile

    2014 - 2015

  •   Psicológa Infanto Juvenil Part Time

    Fundación Diabetes Juvenil

    Santiago, Chile

    2010 - 2012


 

Article (17)

Digital adaptation of group activities in an outpatient center of a children's hospital: Adolescent participants' experiences
The role of contextual factors on neurocognitive processing: a systematic review with meta-analysis of the effect of response types in cognitive tasks
Towards a comprehensive approach to mentalization-based treatment for children with autism: integrating attachment, neurosciences, and mentalizing
Beyond the outcomes: generic change indicators in a video-feedback intervention with a depressed mother and her baby: a single case study
Characteristics of psychosocial interventions to improve ART adherence in people living with HIV: A systematic review
Childhood trauma and social cognition in participants with bipolar disorder: The moderating role of attachment ✰
Domesticating the condition: Design lessons gained from a marathon on how to cope with barriers imposed by type 1 diabetes
Internet-based peer support interventions for people living with HIV: A scoping review
Mobile Brain/Body Imaging: Challenges and opportunities for the implementation of research programs based on the 4E perspective to cognition
Social Support and Depressive Symptoms in the Context of COVID-19 Lockdown: The Moderating Role of Attachment Styles
Strengths-based Video-feedback to improve maternal sensitivity in mother-infant dyads with maternal depressive symptoms: Study protocol for a randomized controlled feasibility trial Video-retroalimentación Focalizado en los Recursos para mejorar la sensibilidad en díadas madre-infante con síntomas depresivos: protocolo de un ensayo clínico aleatorizado piloto
Apego y estrés en niños con Diabetes tipo 1 y sus madres
Mobile Brain/Body Imaging (MoBI): Challenges and opportunities 2 for the implementation of research programs based on the 4E 3 approach to cognition
Social Support and Cognition: A Systematic Review
Mentalizing in mothers and children with type 1 diabetes
Significado relacional: Una propuesta de integración entre la tradicional observación de bebés y la semiótica
Actos del cuerpo a la hora de comer en Diadas Chilenas Preverbales Urbanas y Rural Mapuche

ConferencePoster (3)

Maternal and Child Reflective Functioning in Dyads in Good versus Poor Diabetes Control: A comparative Study
Attachment and Emotional Awareness in children with type 1 diabetes
Psychosocial Interventions in Type 1 Diabetes

Proyecto (8)

Mentalización en niños, niñas y adolescentes en contexto de Pandemia por Covid-19
Rol neuromodulador del contexto en la percepción social
Explorando la sensibilidad al estrés en infantes=> un estudio genético, psicobiológico y vincular.
Validación de un modelo multidimensional de la depresión y evaluación de su capacidad sobre los resultados de la psicoterapia.
Diagnóstico de los trastornos de la conducta alimentaria=> estudio multicéntrico para la validación de la versión en español del Eating Disorder Diagnostic Scale (EDDS).
Estilo afectivo en dietantes crónicos=> ¿Sensibilidad al reforzamiento o sensibilidad al estrés?
Psicometría de la conducta alimentaria y sus trastornos=> Validación de un set de instrumentos
Prácticas alimentarias en menores de 18 meses

Review (1)

Coaching para el tratamiento de la obesidad y sobrepeso: una revisión sistemática
23
Stefanella Costa

Profesora Asistente

Psicología

Universidad Diego Portales

Santiago, Chile

2
Aitana Grasso

Ayudante de Investigación

Psicología

Universidad Diego Portales

Santiago, Chile

1
Catalina Sieverson

Colaborador

Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad

Santiago, Chile

1
Jaime Silva

Director

Psicología

Universidad del Desarrollo

Santiago, Chile